Siber Güvenlik Özelinde Savunma ve Bilişim Sektörleri

Savunma Sektörü ile Bilişim Sektörü Arasında Yerli Üretim İşbirliği Paneli (2012)

ICT Summit Eurasia – Bilişim Zirvesi’12 etkinliği kapsamında düzenlenen Savunma Sektörü ile Bilişim Sektörü Arasında Yerli Üretim İşbirliği paneli yapıldı.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) MEBS Daire Başkanı Mete Arslan‘ın başkanlığında gerçekleştirilen panelin katılımcıları: ASELSAN Kripto ve Bilgi Güvenliği Müdürü Ali Yazıcı, Yazılım Sanayicileri Derneği (YASAD) Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Ufuk Güneş, HAVELSAN Bilgi Güvenliği Koordinatörü, Bilgisayar Yüksek Mühendisi Gürol Canbek ve STM Savunma Projeleri Direktörü Murat İkinci.

Panel Videosu


Birinci soru ve cevabım


İkinci soru ve cevabım

Panelde değimdiğim konular:

  • Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi
  • Kritik Alt Yapıların Stratejik Önemi
  • Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi Çalıştayı
  • Özel Sektörün Teşvik Talebi
  • Gerçekleştirilen Siber Güvenlik Çalışmaları
  • Bilişim (Yazılım) ve Savunma Sektörü İş Birliği Seçenekleri
  • Milli Olmayan Güvenlik Sistemlerinin Neden Olduğu Bağımlılık ve Yanı Sıra Oluşturduğu Uyuşukluk
  • Bilişim ve Siber Güvenlikte İş Eko Sistemi
  • Yıkıcı Değil Yapıcı Rekabet
  • Sanayi ve Üniversite İşbirliği

Kapanış Yorumum:

"Sonuç olarak özellikle siber güvenlik kapsamında da baktığımız zaman; (durumumuzu) bir denklem olarak düşünürsek, eşitliğin aynı tarafındayız. Burada biri birimizi eksiktecek yönde değil de; biri birimizi artıracak yönde hareket etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Ve bu (işbirliği) kapsamında yapılacak her girişimin buna yardım sağlayacağını düşünüyorum."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Derin Paket Teftişi

Roller Tersine Çevrildi: Bilgi İşlem Müdürü, Bilgi Güvenliği Yöneticine Rapor Ediyor